بیوگرافی جکی چان
نوشته شده توسط : غلام توسلی

 

اوایل زندگی
جکی چان بازیگر ، رزمی کار و تهیه کننده ، چان کونگ-سانگ در 7 آوریل 1954 در هنگ کنگ چین متولد شد. وقتی پدر و مادرش برای یافتن مشاغل جدید به استرالیا نقل مکان کردند ، چان 7 ساله برای تحصیل در انستیتوی تحقیقات اپرای چین ، یک مدرسه شبانه روزی هنگ کنگ ، عقب ماند. برای 10 سال آینده ، چان در رشته های رزمی ، نمایش ، آکروباتیک و آواز تحصیل کرد و تحت نظم و انضباط سختگیرانه ای قرار گرفت ، از جمله مجازات بدنی به دلیل عملکرد ضعیف. او در حالی که تنها 8 سال داشت در اولین فیلم خود با نام كانتونیایی بزرگ و كوچك ونگ تین بار (1962) ظاهر شد و در تعدادی از فیلمهای موسیقی حضور یافت.

پس از فارغ التحصیلی در سال 1971 ، چان به عنوان یک آکروبات و بدلکار فیلم پیدا کرد ، از جمله مهمترین آنها می توان به فیلم Fist of Fury (1972) با بازی ستاره بزرگ صفحه نمایش بزرگ هنگ کنگ ، بروس لی اشاره کرد. برای آن فیلم ، او گزارش شده است که بالاترین سقوط در تاریخ صنعت فیلم سازی چین را به پایان رسانده است ، و از طرف دیگر مورد احترام لی فوق العاده قرار گرفت.

جکی چان1


شکست بزرگ
بعد از مرگ غم انگیز و غیر منتظره لی در سال 1973 ، چان به عنوان جانشین احتمالی گوشته خود به عنوان پادشاه سینمای هنگ کنگ شناخته شد. به همین منظور ، او در رشته فیلم های کونگ فو با لو وی ، تهیه کننده و کارگردانی که با لی کار کرده بود ، بازی کرد. بیشتر آنها ناموفق بودند و این همکاری در اواخر دهه 1970 پایان یافت. در آن زمان ، چان تصمیم گرفته بود که می خواهد از قالب لی بیرون بیاید و چهره خودش را ایجاد کند. توانایی های ورزش های رزمی خود را با عصبی چشمگیر - که او اصرار داشت تمام بدلکاری های خود را انجام دهد - و احساس کمدی فیزیکی پیچ گوشتی را یادآور یکی از بت های خود ، باستر کیتون ، چان فرمول خود را برای طلای سینمایی پیدا کرد.

یک سال پس از انتشار اولین موفقیت صادقانه خود ، مار در سایه عقاب (1978) ، چان با اولین به اصطلاح "کمدی فونگ فو" خود ، استاد مست در حال حاضر کلاسیک (1978 ) بازدیدهای بعدی مانند کفتار بی باک (1979) ، نیم قرص کونگ فو (1980) و استاد جوان (1980) وضعیت ستاره چان را تأیید کردند. فیلم آخر اولین فیلم خود را با Golden Harvest ، کمپانی قدیمی تولید لی و استودیوی پیشرو فیلم در هنگ کنگ نشان داد. طولی نکشید که چان پردرآمدترین بازیگر هنگ کنگ و یک ستاره بزرگ بین المللی در سراسر آسیا شد. او بر اکثر فیلمهای خود کنترل کامل داشت و غالباً وظایفی از تولید تا کارگردانی تا اجرای آهنگهای موضوعی را بر عهده می گرفت.


در اوایل دهه 1980 ، چان شانس خود را در هالیوود امتحان کرد ، اما موفقیت کمی کسب کرد. وی در فیلم "نزاع بزرگ" (1980) محصول "برداشت طلایی" بازی کرد که با شکوه زیادی روبرو شد. او همچنین در کمدی گروه The Cannonball Run (1982) و دنباله آن 1984 نقش های مکمل کوچکی در مقابل برت رینولدز داشت.

امپراتوری فیلم
در هنگ کنگ ، ستاره چان همچنان در حال افزایش است. وی کمدی های اکشن چشمگیری از جمله پروژه A (1983) ، داستان پلیس (1985) و زره پوش خدا (1986) و همچنین فیلم پرطرفدار Mr. Canton and Lady Rose (1989) ، بازسازی هوشمندانه فرانک کاپرا در سال 1961 را تولید کرد. فیلم یک جیب معجزه.

جکی چان3

در آن زمان ، چان خیلی بیشتر از یک ستاره سینما بود - او یک صنعت فیلم سازی یک نفره بود. در سال 1986 ، وی شرکت تولیدیخود ، Golden Way را تشکیل داد. او همچنین یک آژانس مدل سازی / بازیگران را به نام Jackie's Angels تاسیس کرد تا استعداد فیلم هایش را جذب کند. بعلاوه ، پس از مجروحیت بدلكاران متعدد در حین فیلمبرداری داستان پلیس ، این بازیگر انجمن بدلكاران جكی چان را تأسیس كرد كه از طریق آن شخصاً آموزش داده و تحت پوشش پزشکی اعضای خود قرار گرفت. از طرف خود ، چان ادعا می کند که هنگام انجام بدلکاری حداقل یک بار هر استخوان بدنش را شکسته است. در سال 1986 ، هنگام فیلمبرداری از زره پوش خدا ، در هنگام تلاش برای پرش از بالای ساختمان به شاخه درختی در پایین ، پس از سقوط بیش از 40 پا ، جمجمه خود را شکست.

در اوایل دهه 1990 ، چان دامنه سینمایی خود را گسترش داد و در یک نمایش نمایشی نادر در داستان جنایی ملودراماتیک (1993) ظاهر شد. او همچنین چندین دنباله برای موفقیت های خود در Story Story و Master Drunk ساخته است. چان در این مرحله هنوز بیشتر در ایالات متحده ناشناخته بود ، اما مشخصات وی در اواسط دهه 1990 با افزایش یک شهاب سنگ مواجه شد ، زمانی که مجموعه ای از رویدادها با هم ترکیب شدند تا او را مورد توجه بیشتر مخاطبان آمریکایی قرار دهند.

هالیوود استار
در سال 1995 ، چان شخصیت کمیک شخصی خود را ایجاد کرد ، شخصیت اصلی جک چان در Spartan X ، سریالی که در آسیا و ایالات متحده به دکه های روزنامه فروشی می رود. در همان سال ، تجربه کارگردانی تازه مسح شده کوئنتین تارانتینو ، تازه موفقیت Pulp Fiction ( 1994) ، لی را به چان ارائه داد

منبع : https://www.biography.com/




:: برچسب‌ها: جکی چان , بیوگرافی جکی چان , زندگینامه جکی چان , جکی چان کیست ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: